Met de berenboot mee - Reisverslag uit Tofino, Canada van JutenJulnaarCanada - WaarBenJij.nu Met de berenboot mee - Reisverslag uit Tofino, Canada van JutenJulnaarCanada - WaarBenJij.nu

Met de berenboot mee

Door: Sylvia

29 Juni 2017 | Canada, Tofino

Vanochtend staat een boottocht op het programma. Zo kunnen we op een veilige manier beren in hun eigen omgeving bekijken. We gaan met een soort grote overkapte zodiac vanuit Tofino. Na ongeveer 20 minuten varen wordt de eerste beer gespot. De boot wordt zodanig gedraaid dat iedereen ruim de tijd krijgt om te kijken en foto's te maken. Zo zien we er nog een paar. De beren trekken zich niets aan van het publiek en zoeken op hun gemak naar krabben en ander voedsel langs de waterkant. Op de terugweg stoppen we nog bij zeehonden en zien we ook een paar zeearenden.

's Middags maken we twee wandelingen in een regenwoud. Deze zouden heel verschillend moeten zijn maar wij zien weinig verschil. Woud, woud en woud. Wel heel mooi. Één van de twee zou ook vlak moeten zijn maar bij beide wandelingen krijgen we heel veel trappen voor onze kiezen dus naast de kuitspieren worden nu ook de bovenbenen extra getraind...

• 03 Juli 2017 - 06:18

Paula:

Wow hé , jullie kunnen in ieder geval zeggen ..we hebben beren , zeehonden ,zeearenden en alle hertensoorten gezien .
    En het blijft fantastisch om ze te zien .

• 03 Juli 2017 - 16:24

Anne-Marie En Hans:

Fantastisch meiden!! Hier helpt geen berenbel tegen. Het is wel grappig want mijn collega stuurde soortgelijke foto's een dag geleden. Misschien zaten jullie wel op dezelfde boot!
    Het is in ieder geval geen saai einde van de reis.
    Alles eruit halen tot de laatste snik!!!!
    En wij genieten lekker mee! Groetjes Anne-Marie

• 03 Juli 2017 - 21:17

Marita Castenmiller:

Zo Jut en Jul, ik ben eindelijk aan het lezen toegekomen en ben er maar eens een tijdje voor gaan zitten. Wat een avonturen hebben jullie beleefd zeg. Alle weersomstandigheden getrotseerd en heel veel beleefd. Wat een dierenpracht en wat een fantastische natuur. Zeker een aanrader om er een vakantie op te wagen.
    Complimenten voor de schrijver en de fotograaf. En wat ik nog wil weten: wie is nou eigenlijk Jut en wie is Jul of weten jullie dat zelf niet ha ha.
    Ik denk dat jullie zo weer op huis aan gaan en alvast een goede reis en het zal wel ff wennen zijn hier in Holland. Maar ach met die prachtige foto's kun je nog lang nagenieten. Op naar het bedenken van de volgende reis, want die zal er vast en zeker wel komen schat ik zo in!!
    groetjes Marita

• 05 Juli 2017 - 22:46

Henny:

Eindelijk ... daar zijn ze de dan die beren! Moeten jullie toch eerst met Berend Botje mee uit varen om ze te spotten maar nog net op tijd .
    Wat een mooie natuur daar.
    Leuk om jullie in de gaten te houden op deze manier, maar jullie lopen in geen 7 sloten gelijk zie ik wel.

Geniet nog van de laatste dagen want waarschijnlijk is de tijd net als hier omgevlogen