Broodnodige beweging - Reisverslag uit Canmore, Canada van JutenJulnaarCanada - WaarBenJij.nu Broodnodige beweging - Reisverslag uit Canmore, Canada van JutenJulnaarCanada - WaarBenJij.nu

Broodnodige beweging

Door: Wilma

11 Juni 2017 | Canada, Canmore

We houden een autoloze zondag. Nou ja, bijna dan. 's Ochtends rijden we naar het beginpunt van een wandeling in de omgeving van Canmore. Hup, de bergschoenen aan en we starten monter onze hike naar de Grassi Lakes. De tocht is steiler dan we hadden ingeschat, maar we houden vol! We worden beloond met uitzicht op een paar prachtige bergmeertjes. Bij de tocht naar beneden worden de bovenbeenspieren goed getest. Onderweg praten we hard om de beren te waarschuwen. Die berenbel helpt helaas niet, Anne-Marie. De Canadezen noemen het een dinnerbel... Wat je moet doen: lawaai maken! Hard praten of zingen. En fluiten helpt niet, want dat doen bergmarmotten ook. We vinden ons zelf best wel stoer dat we toch in het bos zijn gaan wandelen!

's Middags maken we nogmaals een wandeling door de prachtige omgeving. Ditmaal zonder te stijgen of dalen. We komen uit bij het punt waar de Bowrivier samengaat met het water van de berg dat net daarvoor in een dammeertje wordt opgevangen. Het water van de Bowrivier is groen, het water van de berg is blauw. Beide stromingen botsen met elkaar en de twee kleuren blijven zichtbaar. Fascinerend om te zien.

• 13 Juni 2017 - 07:40

Anne-Marie En Hans:

Wat hebben jullie vandaag weer genoten dames! De bovenbeentjes zullen jullie wel voelen nu! Prachtige fotoos ( alweer).Het begint langzamerhand te wennen hihihi. Groetjes Anne-Marie

• 13 Juni 2017 - 22:30

Tien En Marja Van Unen:

Dag dames, ook ik had de email berichtgeving gemist en ben zelf maar eens op zoek gegaan naar jullie reisverslagen. Jullie verslagen roepen veel herinneringen bij mij op. De bruine en zwarte beer zullen jullie zeker nog wel te zien krijgen zeker als je de koelbox een tijdje naast de auto laat staan als je in het bos bent, de beren zijn er dol op. Jullie foto's zijn ook prachtig.
    Geniet van de reis en wij genieten van jullie verhalen!

• 14 Juni 2017 - 08:12

Ilona Heusschen:

Wat een mooie reis maken jullie!
    Ik geniet mee van de mooie foto's en verhalen.

Groetjes Ilona

• 14 Juni 2017 - 08:22

Corry:

Meiden wat mieters mooi. Het is net niet echt. Zulke prachtige foto's.
    Dit voeg ik zeker toe aan mijn bucketlist.
    Corry

• 14 Juni 2017 - 12:00

Paula:

Oh wat zullen de spiertjes laten voelen waar ze zitten vandaag !!
    De foto's zien er weer geweldig uit , gaan jullie nog met de helikopter mee ?? Zo mooi om te doen

• 14 Juni 2017 - 14:56

Tanja :

Wauw Wilma, wat hebben jullie al een prachtige dingen gezien en gedaan in zo'n korte tijd!
    Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen en foto's!

• 15 Juni 2017 - 10:01

Mariette:

Hey Wilma en Sylvia, wat een bofkonten zijn jullie zeg. Prachtige foto's van een schitterende natuur. Ga zo door zou ik zeggen.

• 15 Juni 2017 - 21:14

Henny:

Blijven trainen maar dan in zo'n super omgeving. Mooie foto's