America, here we come! - Reisverslag uit Babb, Verenigde Staten van JutenJulnaarCanada - WaarBenJij.nu America, here we come! - Reisverslag uit Babb, Verenigde Staten van JutenJulnaarCanada - WaarBenJij.nu

America, here we come!

Door: Wilma

09 Juni 2017 | Verenigde Staten, Babb

We hebben gemerkt dat de e-mailfunctie nog niet werkte zoals dat zou moeten. Na een aanpassing in de instellingen moet dat nu wel goed gaan.

Waterton Lakes National Park vormt 1 geheel met Glacier National Park in de USA. Er loopt alleen een kaarsrechte grens tussen. De Canadezen zijn erg trots op deze 'open' grens, waardoor het wildlife ongestoord van het hele gebied gebruik kan maken. We maken vandaag een dagtrip naar Glacier National Park. Het wordt een prachtige en bijzondere rit. Na een uur rijden arriveren we bij de douanepost. Daar zijn we even bezig met de nodige formaliteiten. Vragen beantwoorden, formulier invullen, vingerafdrukken afgeven en een foto maken. Maar daarvoor krijgen we wel een visum mèt berenstempel in ons paspoort! Gelukkig, we mogen de USA in! Je weet het maar nooit met Trump als president...

Het is een adembenemende rit via de Chief Mountain International Highway. Wat een mooie omgeving, zelfs nog voordat we Glacier Park bereiken. Bij de ingang van het Park blijkt dat een groot deel nog niet toegankelijk is. We passen ons plan aan. Het blijft hoe dan ook genieten. De zon schijnt, we waaien alleen bijna om. Het waait zo hard, dat het lastig is om foto's te maken. Maar dat nemen we op de koop toe.
In de middag rijden we terug richting Canada. Daar komen we iets sneller door de douanepost. We maken een omweg via een Bison paddock. Een soort Beekse Bergen, maar dan met uitsluitend bizons. Ze zijn alleen in de verte te bespeuren. Tot slot nogmaals op berenjacht, deel drie. Maar ook dit keer geen beer te zien, dus geen foto's!

• 11 Juni 2017 - 15:29

Paula:

Ben zo echt wel jaloers ,maar ik gun het jullie natuurlijk ook van harte.
    Heel leuk geschreven en geweldige foto's , ik zou zeggen ...ga zo door en geniet nog maar de komende weken ( niet normaal eigenlijk ... ruim 4 VIER weken ) en ik blijf jullie volgen en wordt alleen maar meer afgunstig , want jullie moeten nog naar Banff

• 11 Juni 2017 - 15:32

Jelka:

Jaaa, nu idd bericht gekregen, dat er een nieuw reisverslag op de site stond. Heb even alles bij gelezen en de prachtige foto's bewonderd. Zo te zien en te lezen, vermaken jullie je daar prima! Leuk om jullie avonturen weer te kunnen volgen. Veel plezier nog dames en wij volgen jullie verslagen met plezier!

• 11 Juni 2017 - 16:56

Mariette:

Wat een prachtige foto's hebben jullie gemaakt. Alleen die beren wil maar niet lukken, toch? Komt misschien nog en anders die bel maar niet meenemen! Leuk om zo wat mee te krijgen van jullie reis door Canada. Heel veel plezier en tot het volgende verhaal. Pas goed op elkaar!

• 15 Juni 2017 - 21:07

Henny:

Lijkt verdraaid veel op mijn auto.
    Lijkt wel de Landerije met onze schotse hooglanders haha

Genietze