Vancouver tussen Grote Oceaan en Coast Mountains - Reisverslag uit Vancouver, Canada van JutenJulnaarCanada - WaarBenJij.nu Vancouver tussen Grote Oceaan en Coast Mountains - Reisverslag uit Vancouver, Canada van JutenJulnaarCanada - WaarBenJij.nu

Vancouver tussen Grote Oceaan en Coast Mountains

Door: Sylvia

03 Juli 2017 | Canada, Vancouver

Eerst maar eens de stad verkennen. Dat kan volgens ons toch het beste met de Hop-on Hop-off. Het is een half open bus met bitter weinig vering en een kamikaze-chauffeur. Bij Granville Island (gerenoveerd industriegebied en cultureel hart) stappen we uit om rond te kijken en te lunchen. Het is een toeristische kermis en erg druk, te druk voor ons. Na de lunch gaan we verder met onze rondrit. We treffen een rustigere chauffeur in een oude bus waaruit de ramen zijn verwijderd. Een kind kan waarschijnlijk nauwelijks iets zien door de hoge rugleuningen en randen en een dicht dak... We weten nu wel waar we nog naartoe willen.

We wandelen richting Gastown. Dit is een gerenoveerde wijk pal bij de haven met leuke (souvenir)winkels, café's, bars en verbouwde pakhuizen. We drinken wat op een terras met 'panorama-uitzicht'. Als we over de treinwagons heenkijken zien we twee grote cruiseschepen liggen. Dit verklaart gedeeltelijk de drukte in de stad.

Hudson's Bay is ons volgende doel. We komen de winkel binnen bij de tassenafdeling. Het begint ons aardig te duizelen, wat veel en wat een mooie tassen. En wat blijven we sterk, we kopen niets. Deze vestiging is beduidend groter dan die in Victoria. Leuk om op ons gemak eens rond te kijken.

De volgende ochtend wandelen we naar de rand van Stanley Park waar we onze gereserveerde fietsen ophalen. Het park is een van de grootste stadsparken ter wereld. Het is erg druk met wandelaars en fietsers maar dit is goed geregeld. Wandel- en fietspaden zijn gescheiden en je mag maar in één richting fietsen. We maken diverse stops om foto's te maken. Aan het eind van de ochtend leveren we onze fietsen en helmen weer in.

Na de lunch gaan we met de skytrain (metro) richting MEC. Dit is een grote outdoorwinkel die werd aangeraden door Tom (inderdaad, onze taxichauffeur in Calgary) waar we uiteindelijk ook al niets kopen. Wat zijn we toch sterk...

Tijd voor kunst. In Vancouver Art Gallery is een expositie van Monet. Die pikken we mooi mee. We zien vervolgens nog schilderijen van Emily Carr, een lokale beroemdheid. Haar werken van regenwoud zijn voor ons zeer herkenbaar. Als we buiten komen staat er een gigantische rij omdat je de toegangsprijs na 5 uur zelf mag bepalen. Zijn wij blij dat we op tijd zijn gegaan en beide exposities op ons gemak konden bekijken.

• 05 Juli 2017 - 08:23

Lianne:

Op één of andere manier is mijn berichtje bij het vorige verslag terecht gekomen. Zie daar. :-)

• 05 Juli 2017 - 09:19

Marita Castenmiller:

Ik snap niet dat jullie niets gekocht hebben hoor dames??? Of hebben jullie alles al ha ha.

• 05 Juli 2017 - 14:01

Tien En Marja Van Unen:

Zo ik ben weer bijgelezen en bijgekeken. Mooie foto's en verhalen dames. Het zit er nu op. Onderweg naar huis maar plannen maken voor de volgende trip. Cuba misschien?

• 05 Juli 2017 - 14:01

Tien En Marja Van Unen:

• 05 Juli 2017 - 14:42

Corry Botterman:

Wat is het toch een fantastisch mooi land. Wat een reis. En wat vliegt de tijd.
    Daar heb je 5 maanden in plaats van bijna 5 weken voor nodig.
    Geniet nog van de laatste dagen en tot maandag :-)
    Groetjes Corry

• 05 Juli 2017 - 16:19

Wilma:

Geniet nog maar lekker en ik neem er 1 op je verjaardag. xxxx

• 05 Juli 2017 - 19:18

Anne-Marie En Hans:

Weer eens heel wat anders dan de natuur en beren. Ook erg mooi. Grappig dat jullie tegelijkertijd met mijn collega in Vancouver zitten.Geniet nog maar lekker! Groetjes Anne-Marie

• 05 Juli 2017 - 22:03

Ans:

Wat een prachtige reis , heb genoten van de mooie verhalen en foto's .
    Geniet er nog even van en wens jullie alvast een hele goede reis naar huis,
    Groetjes Ans