Let the sunshine come in! - Reisverslag uit Sunshine Coast, Canada van JutenJulnaarCanada - WaarBenJij.nu Let the sunshine come in! - Reisverslag uit Sunshine Coast, Canada van JutenJulnaarCanada - WaarBenJij.nu

Let the sunshine come in!

Door: Wilma

30 Juni 2017 | Canada, Sunshine Coast

Vandaag is onze een-na-laatste verplaatsing. Van Ucluelet rijden we naar Lund, dat aan de Sunshine Coast ligt. Om daar te komen gaan we met de ferry van Vancouver Island terug naar het vasteland. Onderweg naar de ferry nemen we de kustroute die onder andere langs Union Bay voert. Ineens steekt een hert met haar jong de weg over. Het jong huppelt letterlijk, heel koddig om te zien. Gelukkig kan Sylvia op tijd afremmen. Het blijft altijd weer leuk om deze dieren te zien.

Op het vasteland volgen we highway 101. Wanneer de weg stopt zijn we bij onze eindbestemming. Het is letterlijk het nulpunt van deze snelweg. Lund blijkt een piepklein gehucht te zijn. Maar wel een mooi gehucht, met een hoog 70-er jarengehalte. We zien heel wat oude en jonge hippies lopen.

De volgende dag lopen we de dorpswandeling, een loop van zeker 1 kilometer! Het is 1 juli, de officiële feestdag van Canada. We merken er in Lund niets van. Geen vlaggen, geen slingers, geen vuurwerk. Maar goed dat we op weg naar Lund Canadaday-koeken hebben gekocht. Zo vieren we het toch een beetje.
De Sunshine Coast doet zijn naam eer aan. We smeren goed om zonnebrand te voorkomen.

Het is een kort verblijf. Op 2 juli vertrekken we richting Vancouver. Dit keer moeten we 2 ferry's nemen. Vervolgens dwars door Vancouver om de huurauto bij het vliegveld af te leveren. Met behulp van de TomTom lukt dat prima.

• 04 Juli 2017 - 17:19

Conny Monsieurs:

Hoi Syl en Wil. Wat een fantastische reis was het weer!
    Prachtige plaatjes, echt reclame voor Canada.
    Wel thuis en de groeten van Con en Kees

• 04 Juli 2017 - 21:45

Anne-Marie En Hans:

Hoi Jut en Jul
    Jullie blijven ons verrassen met schitterende foto's. Wat is het een geweldig mooie reis van jullie.
    Genieten hoor. Vermaak jullie nog een paar daagjes en een veilige thuis reis. Groetjes Anne-Marie

• 05 Juli 2017 - 08:19

Lianne:

Wat een mooie foto's weer. En die Trump zit ook overal :(
    En ik weet dat het in Canada nog niet zo ver is maar hier ben je echt al wel jarig Wilma! Hiep, hiep, hiep, hoera. Van harte gefeliciteerd maak er (morgen) een fijne dag van. Veel plezier!

• 06 Juli 2017 - 10:42

Paula:

Prachtige plaatjes weer hoor . Vancouver wil ik ook nog eens gaan ontdekken .nog fijne dagen .