Training voor de kuitspieren - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van JutenJulnaarCanada - WaarBenJij.nu Training voor de kuitspieren - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van JutenJulnaarCanada - WaarBenJij.nu

Training voor de kuitspieren

Door: Wilma

28 Juni 2017 | Canada, Ucluelet

Vandaag staan er een paar wandelingen op het programma. En waar de Canadezen een wandeling 'easy' noemen, betekent dat meestal toch klimmen en afdalen. Maar dat zijn we inmiddels gewend! We lopen de Wild Pacific Trail. De wandeling begint met een waarschuwing voor beren, wolven en poema's. De aanwezigheid van poema's nemen we niet echt serieus, maar beren en wolven zitten er zeker in dit gebied. Het is toch wel fijn wanneer we meer mensen op deze trail tegenkomen!

We volgen een mooi pad dat eerst kort door het bos gaat en vervolgens langs de kustlijn van de Pacific Ocean loopt. We genieten van de mooie uitzichten. Midden op zee horen we een bel klingelen. Het lijkt wel een kerkklok die luidt voor alle mensen die daar zijn verdronken. En dat zijn er nogal wat door de sterke stroming in combinatie met de rotsen. Een eind verderop lijkt midden op zee een dier te loeien. Soms zacht en dan weer harder. Het blijkt een boei te zijn die geluid maakt al naar gelang de sterkte van de golfslag. Dat was niet de bedoeling, maar het bleek samen met de klok een uitstekende navigator voor schepen. Vandaar dat deze boei er nog steeds ligt.

We krijgen geen genoeg van al die mooie baaien. Aan het eind van de middag maken we ook nog een korte wandeling bij oude cederbomen. Uiteindelijk maken we uit 120 foto's een keuze voor dit reislog. Weer een kwestie van 'kill your darlings'.

• 02 Juli 2017 - 13:06

Henny:

Zonder foto's klinkt het al geweldig

• 03 Juli 2017 - 06:28

Lianne:

Met foto's is het écht helemaal geweldig!!

• 03 Juli 2017 - 16:27

Anne-Marie En Hans: