Victoria in een notendop - Reisverslag uit Victoria, Canada van JutenJulnaarCanada - WaarBenJij.nu Victoria in een notendop - Reisverslag uit Victoria, Canada van JutenJulnaarCanada - WaarBenJij.nu

Victoria in een notendop

Door: Wilma

26 Juni 2017 | Canada, Victoria

Victoria is een leuke stad om een paar dagen te verblijven. Het is de hoofdstad van de provincie British Columbia en de stad voelt Europees aan. Dat komt vast door de Britse invloed die je overal ziet terugkomen. We zien Victoriaanse huizen en netjes aangelegde tuinen. En we zitten in het Royal Scot hotel, waar een bijpassende beer de gasten aan straat verwelkomt! De high tea slaan we in Victoria over. Wel nemen we een kijkje in Hudson's Bay, het Canadese warenhuis dat in Nederland een aantal panden van het failliete V&D heeft gekocht. Hudson's Bay blijkt de Bijenkorf in overtreffende trap te zijn. We zijn benieuwd wat Hudson's Bay er in Nederland van gaat maken.

We nemen een kijkje in het British Royal museum. Best mooi, maar het haalt het niet bij het Glenbow museum in Calgary. Dat museum heeft ons echt geraakt.
Met de Hop-on Hop-off bus krijgen we in kort tijdsbestek een goede indruk van de rest van de stad. We komen voorbij Chinatown, met het smalste steegje van Canada. Nu zitten daar winkeltjes en eettentjes; vroeger was het een louche buurt waar je beter niet kon komen. We worden verwend met mooie uitzichten over de Oak Bay en over de haven. En wat we overal in Canada tegen komen: de voorbereidingen voor het grote feest op 1 juli. Dan bestaat Canada officieel 150 jaar. Canadese vlaggen hangen nu al bij veel huizen, maar bijvoorbeeld ook aan auto's of fietsen. In Victoria zien we zelfs een vliegtuigje in passende kleuren geschilderd. Is dit echt allemaal voor 1 juli of zijn de Canadezen altijd zo trots op hun land?

• 28 Juni 2017 - 20:52

Lianne:

Ik ben heel benieuwd naar jullie volgende foto's! :) met name die vanuit het watervliegtuigje.

• 28 Juni 2017 - 22:15

Anne-Marie En Hans:

Ik ben benieuwd wat de zaterdag zal gaan brengen wanneer het feest in volle hevigheid losbarst!
    Voor nu ook alweer mooie avonturen meegemaakt Jut en Jul! Ik ben weer benieuwd naar de foto's.
    Geniet nog maar lekker!
    Groetjes Anne-Marie

• 29 Juni 2017 - 07:10

Lianne:

Hele mooie foto"s! Lijkt met echt geweldig met zo'n watervliegtuigje. En wat een leuke watertaxi's hebben ze zeg.