Kunnen we ons pensioen veilig stellen? - Reisverslag uit Whistler, Canada van JutenJulnaarCanada - WaarBenJij.nu Kunnen we ons pensioen veilig stellen? - Reisverslag uit Whistler, Canada van JutenJulnaarCanada - WaarBenJij.nu

Kunnen we ons pensioen veilig stellen?

Door: Sylvia

21 Juni 2017 | Canada, Whistler

We nemen afscheid van onze twee slaapkamers, twee badkamers, wasmachine, droger en allerlei andere luxe zaken. Dat went toch wel heel erg snel. We staan voor de keuze uit drie routes naar Whistler. De eerste twee routes gaan via Vancouver maar daar komen we later nog langs en daar eindigt ook onze fantastische vakantie. We kiezen mede daarom voor de kortste route in kilometers maar in tijd de langste. En wat is het mooi onderweg, de juiste beslissing dus. We rijden door de bergen en soms is het onherbergzaam gebied. De wegen zijn erg rustig zodat we volop van de omgeving kunnen genieten en stoppen voor foto's. Een aantal berggeiten verspert ons zomaar de weg. Het kan ons niet deren, we vinden het allemaal mooi. We volgen een gedeelte van de Goldrush Trail maar hebben geen geluk en dus moeten we gewoon blijven werken. Door het vele stijgen en dalen zijn we 's avonds allebei behoorlijk wiebelig. Een wijntje hebben we nu echt niet nodig.

Whistler is bekend van de Olympische Winterspelen 2010 en is uitgegroeid tot een zeer bekend wintersportoord, het is erg toeristisch. Van het oorspronkelijke dorp is weinig tot niets overgebleven, Wilma herkent niets.

Na een onrustige nacht komen we tot de conclusie, dat we erg gewend zijn aan de rust van de afgelopen locaties. We gaan shoppen. Wilma wil een aankoop betalen met haar pasje van de reisverzekering. Maar dat lukt niet. Gek hè!

Wanneer we naar het hotel teruglopen ziet Sylvia ineens een zwarte beer in de bosjes. Dat is toch even schrikken!

• 23 Juni 2017 - 08:15

Yvonne:

Waar blijft nu de foto van de beer? De overige foto's zijn ook prachtig hoor, maar ja die beer......

• 23 Juni 2017 - 19:23

Anne-Marie En Hans:

Schitterend (alweer ) hoor, maar inderdaad waar is het bewijs dat je die beer echt hebt gezien Sylvia?
    Het wordt een echte obsessie zo langzamerhand.........

• 23 Juni 2017 - 22:09

Mariette:

En waar is dan de foto van die grote zwarte beer? Misschien toch nog onder invloed van de wijn iets gezien wat jullie erg graag willen zien?
    Maakt niet uit hoor, beer of geen beer gewoon genieten van die wonderschone natuur.