Kill your darlings... - Reisverslag uit Banff, Canada van JutenJulnaarCanada - WaarBenJij.nu Kill your darlings... - Reisverslag uit Banff, Canada van JutenJulnaarCanada - WaarBenJij.nu

Kill your darlings...

Door: Wilma

12 Juni 2017 | Canada, Banff

Wat boffen we toch dat we ruim 4 weken in dit prachtige land mogen reizen. En we vinden het hartstikke leuk om jullie reacties te lezen. Fijn dat jullie genieten van de foto's en van onze verhalen. Vandaag staat Banff op het programma. Vroeg uit bed want we willen rond half negen bij Moraine Lake zijn. Dan zijn we de drukte voor volgens de receptioniste van ons motel. Het wordt saai om te lezen maar het is niet anders: ook bij Moraine Lake weer een spectaculair mooie omgeving. Je kijkt je ogen uit. We lopen tot het eind van het meer. Een mooie wandeling van krap een anderhalve kilometer. Daar doen we ongeveer een uur over! Het is genieten van de omgeving en we blijven maar foto's maken. Voor nu een lastig karwei om daar een selectie uit te maken. Met recht 'kill your darlings'.

Na Moraine Lake willen we naar Lake Louise rijden. Dat idee laten we uiteindelijk maar varen. Het is al lastig om van het grote parkeerterrein af te komen. Boven en onder aan de berg staan rijen auto's te wachten. We besluiten om Lake Louise te laten schieten en naar Banff te rijden. We nemen de Bow Valley Parkway voor berenjacht deel 4, maar helaas.

In Banff gaan we met de gondola naar de top van Sulphur Mountain. De tickets zijn onbeschoft duur voor de zeer beperkte tijd die je boven op de berg mag doorbrengen. De vergezichten zijn wel mooi. Wat handig is: er gaat een gratis shuttle tussen Banff en de gondola. Maar ons advies: niet doen voor dat geld!
Vervolgens hebben we in Banff heerlijke quesadillas gegeten. Onze ervaring: eet bij een klein lokaal tentje. Daar is het eten smakelijk en betaalbaar.

• 15 Juni 2017 - 09:23

Yvonne:

Hoe blauw kunt je het hebben? Prachtig!!

• 15 Juni 2017 - 12:35

Anne-Marie En Hans:

Geweldig weer meiden! ga vooral zo door! ik werk wel. Hihihi. Groetjes en ik verwacht toch wel zeker EEN foto van een beer hoor!!!!!!!!!!!!!!!

• 15 Juni 2017 - 18:03

Lianne:

Wat een ongelooflijk mooie foto's. Ziet er echt geweldig uit!

• 15 Juni 2017 - 21:16

Henny:

Ik geloof wel dat je idd wel alles wilt fotograferen. Ik ben blij dat ik woensdag Ans zag en zei dat ik nog niks van jullie had gehoord en zij gelukkig de link doorstuurde want zij had al 2 mails gehad.

• 19 Juni 2017 - 09:05

Marie-paule:

Wat een ontzettend mooie foto's. om jaloers op te zijn!